מקצועות הליבה 

החל מכיתה א ועד י"א בקבוצות הומוגניות מבחינת גיל ורמה. הלמידה במרכזים מגוונת וחוויתית, כך שמי שמתקשה ללמוד בשיטות הוראה מסורתיות במסגרת הכיתה הרגילה, ימצא את דרכו בקבוצות הלמידה.

מתמטיקה

הלמידה מתבצעת במסגרת שיעורים בקבוצות קטנות והומוגניות מבחינת גיל.

ההוראה ע"י מורה מקצועית שמתאימה את דרכי ההוראה לקשיים וליכולות של התלמידים בקבוצה. הלמידה היא דינמית ונובעת מצורכי התלמיד: קצב התקדמות הלמידה מותאם, שיטות הלימוד הן חוויתיות ונועדו לאפשר לתלמיד לרכוש מיומנויות בסיסיות ולבנות תשתית של מיומנויות וידע שיסייעו לתלמיד וייתנו לו כלים להתמודדות עם מטלות בית ספריות באופן עצמאי.

אנגלית

למידה  בדרך מעניינת, חווייתית ומסקרנת שמטרתה לגרום לתלמידים לאהוב וללמוד אנגלית בכיף.

למידה מתוך הנאה הוכיחה את עצמה בשיפור משמעותי בהישגי התלמידים ובמוטיבציה שלהם ללמוד אנגלית.

תלמידי כיתות א`- ד` לומדים באופן חוויתי באמצעות משחקים: משחקי קופסה ייחודיים, שירים, ריקודים והפעלת הגוף תוך כדי לימוד, תחרויות ועוד..

תלמידי הכיתות הגבוהות יותר לומדים בדרך חוויתית שמותאמת לתוכנית הלימודים עם דגש על הגדלת אוצר מילים, פיתוח יכולות שיחה, יישום של כללי הדקדוק בכתיבה, בקריאה ובדיבור.

שפה אסטרטגיות למידה

אסטרטגיות למידה הן הכלים שבהם אנו משתמשים על מנת להבין וללמוד חומר חדש או מיומנות חדשה. התכנים הנלמדים באסטרטגיות למידה בשפה הם:

 פיתוח קריאה יעילה – איך בכלל קוראים טקסט, אבחנה בין עיקר לטפל, איך נכון לארגן את  המידע שבטקסט
איך ל"פצח" שאלות פתוחות ושאלות אמריקאיות, פיתוח כתיבה יעילה, עקרונות לניהול נכון של הזמן, ועוד.

הקניית אסטרטגיות למידה בשפה נעשית בהתאם למטרות החינוכיות, לצרכים וליכולות האישיים של הלומד. המטרה היא לאפשר לתלמיד להתמודד עם משימות לימודיות באופן מוצלח, עצמאי ויעיל תוך שימוש באסטרטגיות החדשות שרכש ושיפור אסטרטגיות קיימות.

תוכניות העשרה מיוחדות

תכניות העשרה ופיתוח הסקרנות.

מטרת תכניות ההעשרה הינה לפתח את כישורי החשיבה של התלמידים ולהרחיב את סקרנותם  בנושאים שונים מלבד מקצועות הליבה. המסלולים  מתמקדים ברכישת מיומנויות חקר בדרך של  למידה חווייתית, תוך עידוד סקרנות וחשיבה מסדר גבוה.

בין התכניות-

צילום בטאבלט,

סייבר,

פיתוח אפליקציות,

תכנות,

קומיקס

הדפסה בתלת מימד

חלל

רשתות חברתיות

מייקרים

מדעים

 

צעדים ראשונים לכיתה א' (הכנה למעבר לבית הספר)

תכנית העשרה ייחודית לתלמידי גן חובה, המתמקדת בהקניית כלים ומיומנויות  לקראת הכניסה לבית הספר. הלמידה נועדה להכין את התלמיד.ה לקריאה, כתיבה וחשבון. ההכנה מתמקדת בנושאים חשובים שיתרמו לילד מבחינת הרגלי הלמידה בבית הספר והקניית מושגי יסוד.

  • למידה בקבוצה קטנה ויחס אישי לכל תלמיד
  • למידה בדרך מובנית, שלב אחר שלב
  • הכנת הילד למעבר מהגן לבית ספר בצורה הדרגתית, קלה ונעימה
  • הכנת הילד למעבר מהגן לבית ספר בצורה הדרגתית והקניית תחושת ביטחון ומסוגלות וכלים שיאפשרו לו להשתלב בכיתה א` באופן הקל ביותר.
  • הכנה לכיתה א` – סדנה שנתית / סדנה מרוכזת בחודש אוגוסט
  •  זיהוי וכתיבת אותיות הא"ב - כיוונים, היבטים שפתיים ופיתוח המודעות הפונולוגית, מוכנות לקריאה וכתיבה.
  • הכרת המספרים ולימוד פעולות חשבון בסיסיות – זיהוי וכתיבת מספרים, הבנת כמותית, הבנת מהות פעולות החשבון, הכרת והבנת סימני החשבון, מוכנות ללימודי החשבון.
  • מוטוריקה - עדינה וגסה: אחיזה נכונה של העיפרון, מיומנויות למידה בסיסיות כגון: להקיף בעיגול, למתוח קו, לשייך, להתמצא במבוך, להשלים פרטים ועוד.
  • התמצאות במרחב - כיוונים, הבחנה בצורות, כתיבה בעקבות קווקוים.

סדנאות הכנה לבית הספר בחופשת הקיץ

הסדנאות בחופשת הקיץ הן מרתוניות במקצועות מתמטיקה, אנגלית ואסטרטגיות למידה. הסדנאות מתקיימות בחודש אוגוסט במטרה להכין את התלמידים לחזרה לבית הספר.

מועדון החמש

מיזם עירוני המתקיים בחטיבות ובתיכונים להעצמת החינוך המדעי והמתמטי. מטרת התכנית להגדיל באופן ניכר את מספר התלמידים הלומדים 5 יחידות מתמטיקה ומדעים.

המיזם פועל בכל החטיבות והתיכונים בעיר באמצעות מחלקת מרכזי הלמידה.

מטרת העל הינה לאפשר ליותר תלמידים ללמוד מתמטיקה ופיסיקה בהיקף מורחב של 5 יח"ל. בנוסף, התכנית תאפשר שיפור הישגיהם של התלמידים ויכולותיהם הלימודיות  ותקל לקראת בחינות הבגרות.

מועדון החמש נועד להסללה ישירה לחמש יחידות בתיכון.

המפגשים במועדון מתקיימים לאורך כל השנה.

במהלך השיעורים יושם דגש על הנושאים אשר נלמדו בביה"ס באמצעות שיטות הוראה ייחודיות. כמו כן, יודגשו סוגיות רגשיות כמו: הגברת המוטיבציה, העלאת ביטחונם העצמי של התלמידים, הרצון והצורך להצליח, שיפור דימוי העצמי וחיזוק תחושת המסוגלות.

פיסיקה לתלמידי כיתה ח` –

תכנית העשרה אשר תסליל את התלמידים לבחירת לימודי פיסיקה בתיכון.

מתמטיקה לתלמידי כיתה ט` –

הסללה לתלמידים אשר לא התקבלו לקבוצת 5 יח"ל ע"י ביה"ס אולם לאחר בחינת נתוניהם, אנו מאמינים כי הם יכולים ללמוד מתמטיקה ברמת 5 יח"ל

מתמטיקה 5 יח"ל לתלמידי כיתה י`-י"ב –

חיזוק ותרגול של הנושאים הנלמדים בבית הספר.

הכנה לחטיבה

הקניית כישורים וכלים לקראת המעבר לחטיבת הביניים. הקורס מתמקד באסטרטגיות למידה, מתמטיקה, אנגלית ומיומנויות חברתיות.

מורים צעירים

תכנית מצוינות ומנהיגות עירונית ליצירת מעטפת תומכת לתלמידים הזקוקים לסיוע לימודי על ידי הכשרת בני נוער כמורים צעירים.

לתוכנית הדגל העירונית "מורים צעירים" המתקיימת זו השנה ה-12, מתקבלים רק תלמידים מצויינים, מאותרים, שנבחרו בקפידה מכל כיתות ט` בעיר. ה"מורים הצעירים" המלמדים במרכזי הלמידה העירוניים הם מכיתות י` – י"ב.

מפגשי הלמידה של המורים הצעירים עם התלמידים נועדו לסייע לתלמיד באמצעות מתן ידע, כלים, מיומנויות ותמיכה רגשית. המורה הצעיר משמש מתווך בין התלמיד לחומרי הלימוד ובית הספר. עליו לפתח לומד עצמאי עם תחושת מסוגלות עצמית ללמידה במקביל להקניית ידע ודרכי למידה. המפגש האישי מאפשר למורה הצעיר להעמיק את הקשר עם תלמידיו.

היתרונות הנוספים ביחסי "מורה צעיר" - תלמיד
  •  בניית יחסי "אח גדול", בילוי זמן איכות, יצירת חוויות משותפות, הכרת תחומי עיניין והבעת אמון ותמיכה.
  • תמיכה, עזרה, קידום והטרמה לימודית.
  • הנעה ללמידה דרך שיעורים דינמיים ויצירתיים.
  • העברת מסרים חינוכיים לערכים, לכבוד, לנתינה.
  • עידוד, יצירת חוויות של הצלחה, מתן חיזוקים חיוביים אמיתיים, שיפור הדימוי העצמי והביטחון של התלמיד.
  • הקשבה, הבנה, מתן עיצות וסיוע בפיתרון קונפליקטים.

ותחושת המסוגלות. בנוסף, יוקנו לתלמידים מיומנויות למידה שונות (כגון: סיכום ועיבוד של מסת חומר גדולות, שיטות לארגון וזיכרון של החומר הנלמד, מיומנויות כתיבה וניהול זמן במסגרת ההכנה למבחן ובמהלך פתרונו וכדו`), המותאמות לתחום הדעת הספציפי הנלמד, שילוו וישמשו אותם בהמשך דרכם בתיכון ובמידת הצורך גם במסלולם האקדמי הנבחר.